delad vårdnad = delad födelsedag?

Vicce ska till och fylla år här om cirka 17 dagar eller så. Hans pappa släppte en rolig bomb om att han tycker vi ska dela på dagen. Halva dagen hos honom - halva hos mej. Lika med julafton, säger han. Vad är det här? .. Det var det värsta jag visste när jag var liten, jag ville inte flänga fram och tillbaka och nu ska Vicce behöva göra det det. Helt otroligt. Jag tyckte denna karl kunde masa sej hit istället när han fyller år eftersom de ändå "bara" skulle vara hemma hos hans pappa men det tyckte inte han. På hans födelsedagar och på julafton kan jag inte minnas att vi var två om att ordna och greja. På hans födelsedagar och julafton kan jag inte ens minnas att han en enda gång var med och firade hela dagen. Inte ens på julen. Och nu.. Nu ska han ha halva?

"Ja det är ju så det blir" säger han.

Jo, för att jag valde att inte leva med honom. Det var så det blev då.
Men vad skulle jag annars ha gjort? Stannat? För att få en hel dag?
Jag hade inte tänkt mej att jag bara skulle få en halv. En halv Vicce.
Det kanske är så det är. Alla kanske gör så?

Är det mest vanligt med varannat år eller halva dagar?

Så säger ni;
Postat av: Blue

Ja du.... när mina föräldrar skilde sig så var vi varannan jul hemma hos mamma och varannan hos "pappa" fast snarare farmor och farfar.
Men inte en enda födelsedag har han krävt eller ens önskat få tillbringa med nån av oss barn.
Tror knappt han minns när vi fyller... eller jo.... han brukar kunna ringa nån dag före...

Postat av: annica

Går det inte att ta varannat år då? Det går ju att få ha dagen efter födelsedagen eller på juldagen typ om man inte får på "exakta" dagen? Jag förstår om du tycker att det är jobbigt -skulle jag med känna, men det måste väl ändå kännas bra att han vill vara med, och inte bara "inte bryr sig"....om man ska försöka se det positiva i det hela....?? Men som sagt - FÖRSTÅR VERLIGEN DINA KÄNSLOR! Måste vara splittrad...? PYSS PYSS

2007-08-06 @ 08:26:01

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits