undrar jag.

Vad Vicce skulle tycka om att flytta, byta dagis och hela köret. Tänk om det bara blir till att bli jobbigt för honom? .. Det har jag ju ingen lust med. Vill att han ska ha det bra och inget annat. Men det blir nog bra. Hoppas jag. Nu är jag ju inte på väg nånstans än på ett tag. Men snart kanske?.. Tre månaders uppsägningstid på en lägenhet är ett måste. Det känns som om man blir lurad på pengar när man har elen på hyran. Och värmen. 5500tusen i hyra är mycket pengar. För en 3a mitt ute på landet. Visst, jag bor i ett radhus men ändå. Jag gör inte av med någon värme alls så här på sommaren och knappt någon el. Den enda el jag förbrukar är väl till teven, datorn och spisen. Och så tvättmaskinen. Har en lampa eller två som jag brukar ha tända mot kvällningen. Tror inte att det blir upp emot tusen spänn i månaden som ryker på el faktiskt.. Låter inte det lite väl mycket?

Ni förstår om man flyttar till en 3a till ett annat ställe här ute på landet och har tusen kronor mindre i hyra men att det då är kallhyra. Och sen blir elen mer än det per månad. Då tuppar jag ju av. Det skulle inte alls kännas speciellt bra. Det tycker jag inte om. Inte alls faktiskt. Vad jag inte tycker om?

Allt det där man inte vet. Allt det man inte har en aning om.
Att man inte vet om man får det billigare och bättre ifall man flyttar.
Jag skulle vilja få veta det så att jag inte gör bort mej.


Känns bara som om jag behöver komma härifrån.

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits