ikväll; VIK - LIF

Det smäller ikväll.
I ABB Arena ska de mötas, där ska de slåss.
Där ska Leksand vinna ikväll.
De ska ta en till vinst, de ska stå emot förlusten.

Utdrag från http://www.leksandsif.se:

"Västerås som just nu innehar fjärdeplatsen är hela tjugotre poäng bakom LIF. Det innebär i praktiken att det krävs att Västerås vinner åtta matcher mer än Leksand på de avslutande tjugo omgångarna för att Leksand över huvud taget ska riskera att förlora sin direktplats till Kvalserien"

Det låter väl nästintill omöjligt?
Vi ska tillbaka.

Leksand har sjutton raka matcher utan förlust,
ikväll blir det en artonde.

Jag lär aldrig glömma när jag och Hanna var på hockey,
Leksand hade vunnit, kommer inte ihåg exakt, kanske tretton raka matcher.
Skulle de vinna en fjortonde skulle de bli historiska. Leksand ledde
serien och de skulle spela mot just VIK, som låg sist.
Segern var redan färdig, trodde vi.
Matchen slutade 4 - 4.


Jag vill vara där ikväll.
Jag vill se Karlberg spela sin 500e match,
jag vill stå i klacken och skrika mej hes.
Jag vill se Leksand göra sitt 100e mål för säsongen.



Men.
Jag ska jobba.
Jag får inte ens vara med om matchen på radio.
Jag gråter.


Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits