in the future.

Ja, när jag träffar någon, som förmodligen
inte kommer ifrån denna by, så kanske jag får
användning av den här listan. Eller vad jag ska kalla den.
Nej, jag tycker inte att det är långt till Sala, inte heller till Avesta.
Men de som bor i städerna - de tycker att det är långt hit.
Så när det händer, ifall jag bor kvar här ute, så ska jag rota
i mitt bloggarkiv och plocka fram det här, som jag nyss hittade
på Expressens hemsida. Bra tips, verkligen.

Håll till godo.


Håll ihop - trots avståndet.

Hur får man ett  förållande på långt avstånd att fungera?
Dejtingexeperten Jenny Ohlin från E-kontakt ger  dig tips.


Förhållanden på långt avstånd kan vara svåra att hålla ihop.
Först och främst behövs förtroende och att man litar på varandra.
Här är några tips för att hålla kärleken igång:

 - Gå aldrig in i ett förhållande på långt avstånd med höga förväntningar.

 - Kommunikation är nyckeln och modern teknologi gör det enkelt.

 - Besök din partner så ofta du kan.

 - Ett sent telefonsamtal kan göra under när någon saknar dig.

 - Skicka små presenter. De behöver inte vara dyra. Det visar att du bryr dig.

 - Skicka brev med korta meddelanden där du berättar om dina känslor.

 - Tänk på framtiden, finns det någon chans att ni två kan bo närmare varandra, tala
    med varandra om det. Så ni inte tänker och hoppas på olika saker.


Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits