min prins - mitt allt.

Jag önskar dig
Av: okänd


Jag önskar dig inte guld, mitt barn
ej heller pengar och makt.

Jag önskar dig modet att vara dig själv
och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg,
men kraften att vägen gå.

Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
och vänner att lita på.




Imorgon, då har jag haft dej hos mej
i exakt 3 år och 4 månader.
Ja, om man inte räknar med de 9 månaderna
och 11 dagarna i magen.


Snart är det julafton, varje dag i en månad har du frågat;
"kommer tomten idag?"


"Han kommer snart",
har jag svarat.



Satt här och tänkte nyss,
på hur många gånger du har frågat mej,
om jag kan komma och titta, du vill visa en sak
och jag har svarat;
"jag kommer snart".


Varför snart?
Vad kan jag göra som är viktigare,
än tiden med dej?


Mitt lilla troll,
jag älskar dej så mycket!
Du är det bästa som hänt mej
 - någonsin.
Du är det bästa jag vet.


Du gör mig glad,
du gör mig så stolt.
Du är perfekt.


Du busar, killas, skojar och leker.
Du bråkar, trotsar, skriker och är arg.
Du är ett barn.
Du är mitt barn.


Dina idoler är morfar och
morbröderna Robin, Fredrik & Dennis.
Du är min idol.


Du säger att du ska bli hockeyproffs när du blir stor.
Då ska du spela med Fredrik men inte med morfar,
han är för gammal, säger du.


Sötnöt!


Du ligger här bredvid mig och sover nu,
klockan är 19:55 den 22/12 2007.


När tomten kommer om mindre än två dagar,
så kommer han att fråga;
"finns det några snälla barn här?",
då säger du att du ska svara;
"ja, jag är här" och vifta med handen.


Du & jag är förväntansfulla inför denna julafton,
som alltid.


Jag är glad över att vara din mamma,
du är världens bästa...


Du är världens bästa son!

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits