lönebeskedet. kommunanställd?..

Jawohl! Idag kom det! Vad lycklig jag blir! Månadens höjdpunkt har chockat mej igen, ibland får jag så mycket cash att jag tycker att "fan vad kommunen pungar ut bra med stålar". För visst. Det gör dem, det är inte dåligt betalt längre, jag kan inte tycka det. På sju år har min timlön ökat med 40kronor i timmen, inga småsummor. OB'n ger ju ruggi't bra betalt den också, 80kronor mer i timmen på storhelg. 40kronor mer på helgerna. Det som är felet med kommun är att de snålar. Och så ÄR de snåla. De drar in på timmar så man jobbar mycket korta pass istället för långa, där försvinner det ju pengar om något. Sen gör man ju egentligen mycket gratis åt dem, utan att ens få ett tack. Det retar jag upp mej nåt så fruktansvärt på. Visst, det kanske inte alltid behövs folk ända till 16:00 på dagarna men jag arbetar inte bara för att det är roligt, jag arbetar för att överleva också. En sådan tur, 8timmars, omgjord till en 5timmars är det en jäkla skillnad på.

Är det fler kommuner som gör så?

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits