rötmånad, no shit?..

Klockan ringer 06:20, halv sju är det bestämt att Vicce ska komma hem. Eftersom att jag jobbade kväll igår så sov han hos sin pappa och eftersom jag jobbar kväll idag med så slipper han vara på dagis precis hela dagen, han kan vara hemma till elva åtminstone. Inte för att han inte trivs på dagis, för det gör han - han älskar sitt dagis, utan för att vi blir borta så mycket från varandra ändå den här veckan. Hur som helst. Gick direkt till kaffebryggaren, utan kaffe piggnar jag aldrig på mej. När kaffet väl är färdigt så slår jag upp det och häller sedan på mjölk med utgångsdatum 23e juli. Det klumpar sej. "Just ja" tänkte jag. "Det är ju rötmånad". Öppnar den nya mjölken, utgångsdatum den 26e juli. Det klumpar sej. Okay? Är det meningen att man inte ens ska kunna frakta mjölken från affären och hem?

Nu sitter jag å dricker kaffe med sur mjölk i.

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits