sniff, sniff - det luktar Du här!

Ibland kan det knyta sej i magen på mej. Ibland kan mitt hjärta slå till i bröstet så att det nästan syns på utsidan. Ibland känner jag dofter som påminner mej om obehagliga, roliga, mysiga eller betydelsefulla situationer. Som Vicces barnkläder, de han använde som nyfödd. Det luktar verkligen fortfarande nyfödd Vicce om dem! Direkt sätter hjärnan igång och arbetar. För det mesta blir jag alldeles till mej och myser av lukten men många gånger har jag fått ont i magen också, för vart har tiden tagit vägen? Kan inte förstå.

Ofta känner jag parfymdofter som får mej att minnas upplevelser. Som en gång när jag var i Avesta med min mor och handlade, då kom det en puff med denna parfym förbi min näsa. Då reagerade både min mage och mitt hjärta. Tur att det var falskt alarm den gången, jag såg ingen jag kunde känna igen i närheten. Och ingen verkade ha sett hur nervös jag blev, inte ens min mamma. Dessa dofter. Undrar egentligen, hur det kommer sej att vi kan förbinda lukt med minnen. Det är ganska häftigt, är det inte?...

Så säger ni;
Postat av: Malin

Mmmm visst är det.

Jag bor ju i ett hus som jag varit i mkt som liten också.. ibland kommer en förnimmelse av en sen länge bortglömd doft... och för mig är det känslan av barndom och "lycka"

2007-05-09 @ 23:33:52

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits