min dag, idag.

Jag vaknade ca 8:00, tror jag. Var trött som få men Vicce propsade på att gå upp så det var bara att se glad ut och studsa ur sängen. Fötterna tog mej till kaffebryggaren, tre koppar vatten och tre mått löfbergs lila slogs i innan mackorna blev bredda och yoghurten till Vicce framtagen. Jag slog ihjäl en fluga innan jag pinkade. Sen åt vi frukost framför teven och hade mys innan jag, en timme senare, tyckte att vi skulle ta oss till morfar. Vicce blev överlycklig, han ville cykla och vi ringde till forsby för att fråga om de ville gå och möta oss. Farsan svarade "godmorgon" i telefonen, det var kanske en hård kväll med mycket vin igår? hehe, och skulle ringa upp när de var redo. Det gick två dryga timmar, ingen ringde, så Vicce ringde upp och frågade; varför ringer du aldrig för, morfar?" (då säger han.. gubben.. att han ringt två gånger men att han inte kommit fram. tyvärr fader, tror dej ej. är man bakis kan man dra en vit lögn för att slippa röra sej) Vicce ger mej telefonen och säger; mamma, han ger sej aldrig" Haha. No, shit? Vi tog bilen över, då det visade sej att det regnade, tur för mej, då slapp jag gå.


Nej, orkar fan inte skriva en novell om min dag idag.
Tar resten kort istället.

Vi kom hem, åt mat, skulle vila, såg på teve, Vicce vill till pappa, jag skjutsar Vicce dit, de åker trakor och han kommer hem efter en timme igen. Vi ska vila, Vicce vill inte somna, vi ser mer på teve. Tråk-dag. Vicce vill åter igen till pappa, han får åka dit och blir borta i en och en halv timme. Jag hinner under den tiden prata i telefonen med Sussi. Inget mer. Sen duschar jag och nu ligger jag här.

Spännande dag, va?
Eller inte.

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits