när jag var liten.

Då var jag mkt i stugan hos min gammelmormor.
Jag och Kicki brukade åka dit på somrarna och bo där hos henne,
över en helg eller en vecka. Det var lite olika men roligt hade vi!

Vi packade alltid en resväska full med kläder och använde sedan bara
en sjättedel av allt eller nå liknande :P

Stugan ligger i Vansjö vid Krylbo, den ligger supermysigt till och är hur fin som helst!
Jag älskar att vara där. Det känns.. Det känns som hemma på något vis?
Det är ett av mina bästa minnen som barn, ett av de få som finns kvar. Jag har ju
flyttat så många gånger och aldrig hunnit känna att "här är jag hemma", förutom i Hermansbo.
Därför är det skönt med stugan. Innan igår hade jag inte varit där på fler år.
Det ska det bli ändring på! Oftare ska det bli, Vicce gillade också detta :)

I Stugan fiskar och badar man. Sedan fikar man en massa och man kan också
spela badminton. Fotboll är inte bra att spela eftersom att sjön ligger på 3 m avstånd från
gräsmattan (hur många ggr har inte den där bollen hamnat i vattnet och varit  tvungen
att bli hämtad med båt, haha). .. När jag var yngre matade man också fiskmåsen Kalle
som kom tillbaka varje år. Och just det! När jag  var liten gällde en regel hos gammelmormor:
"Inte gå nedanför trappen mot sjön utan flytväst på!" -  Den gäller Vicce också, den lever vidare :)

Sötnöten njuter på bryggan :)  Vicce har fått en mört :D


Så säger ni;
Postat av: annica

åh, vad härligt det låter!! =P

2008-06-01 @ 10:45:15
Postat av: Anonym

Låter helhärligt det där du...



Ser ut som om Vicce också tycker det... o det är ju inte så himla långt heller



/M

2008-06-01 @ 14:03:55
Postat av: Stina

ååå jag ryser och får tårar i ögonen, vet precis hur du känner! vi flyttade också en massa när jag var lite och jag har alltid varit "rotlös". brukar åka o titta på sommarhuset vi hade en gång i tiden som nu ägs av annat folk sedan 20 år tillbaka och försöka minnas när det var min fasta punkt :) nu har jag jordbron och jag hoppas mina rötter tar fäste i jorden här!

2008-06-01 @ 15:18:52

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits