jisses.

Ni skulle höra hans väckarklockor (ja, han har tre st) som ringer en väldigt
omänsklig tid på morgonen (04:45), det är synd att jag inte kan
förklara i ord hur illa de skränar men om du tar en katt i slagsmål
och blandar det ljudet med en nagel på svart tavla samtidigt som
en sådan här gammal telefon ni vet, som bara låter "riiiiiing" och luren
skakar lite fint på enheten? En sådan fast utan uppehåll mellan
signalerna. Ahu, och att det sedan tar ca 15 innan han stänger av dem
och kliver upp... Mina stackars öron och mitt lilla, lilla huvud.

Jag höll på att bli vansinnig idag, alarmet, det sista - stängdes aldrig
av. Det tjöt och det plingade och jag drog täcket över huvudet och höll
för öronen men ingenting hjälpte, lagomt irriterad tar jag fart för att putta
till honom så att han ska vakna (han är svårväckt, därav farten för att putta).
Men. Eh. Han var ju inte där. Det var mitt alarm som ringde och jag
hade kunnat försova mej idag.

Men man ska inte tänka "tänk om" .. man ska bara vara.
Nu sitter jag ju här. En tallrik havregrynsgröt och lite blåbärspaj mättare.

God morgon!


Så säger ni;
Postat av: Blue

Du är söt du... hihi


Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits