vad som gör mej förbannad.

En sak som gör mej förbannad,
det är folk som hånar annat folk.
Varför? Finns ett enkelt svar; man gör inte så.
Man är trevlig, alla kan vara det & det är gratis ^^

......

Sen finns det en sak som gör mej mest förbannad.
Eller sjukt förbannad. Och det är alkohol. Eller;
överkonsumtion av alkohol när barn är med.
Exakt hur tänker man då? Det här har man läst om i
tidningarna många gånger & jag läste det nyss igen.
Jag skulle aldrig dricka mej full i närheten av
Vicce. Aldrig. Man kan ta en öl eller två till maten
eller i goda vänners lag under helg men man
dricker sej inte full. Man gör bara inte det. Och visst,
det kan säkert bli så någon gång, oplanerat. Vi är
ju inte mer än människor.
Men de som brukar göra det?
Va fan, är inte folk som gör det rädda att det ska
sätta spår? Är inte folk rädda att det ska bli konsekvenser?

Jag är så glad att jag vet att min son inte behöver

vara med om det här. Och jag är glad över att jag inte

var det när jag var liten. Jag kanske tänker helt

fel nu, kanske är det inte så illa som jag målar upp det?
Hur det än är så blir man annorlunda när man dricker
sej full och jag tror inte att barn i allmänhet uppskattar det.
Och ja, jag vet att det inte är "så jävla lätt" att komma ur nånting
som man fastnat i, men hur får man ett wake-up-call?
Nej, det är tragiskt. Det är synd. Det är hemskt. ...


Nu pratar jag alltså inte berusad,
utan jag pratar slagfylla.

Vad tycker ni? Hur tänker ni?

Jag kommer inte att ändra min åsikt, jag står fast

vid att man inte super när man har sitt/sina barn med.
Men det skulle vara intressant att höra hur andra resonerar.
Så kom igen; tell me! ...


Så säger ni;
Postat av: Anonym

ja du, ja är helt inne på ditt spår =)

Är ju egentligen ett levande exempel på att det inte är så jävla kul som barn att uppleva det =/

Nu råder det ju delade meningar om detta, men personligen så tycker ju inte jag att det satt några spår på mig ;)

...men det är ju allt annat än kul när man hamnar i den situationen!

Puss på du! =)

2009-04-22 @ 16:21:35
Postat av: Emelie

hmmm...tror jag råkade bli anonym i min kommentar, men det är bara lilla jag iaf =P

Postat av: Stina

Enig med dig Anna!

2009-04-22 @ 16:31:57
URL: http://www.tengel.dinstudio.se
Postat av: Tove

Jag kan allt hålla med dig i den åsikten. Även om jag själv tatt en drink eller 2 när mina barn närvarat. Men stupfull har jag inte blivit. Jag brukar själv förbjuda alkohol på familjemiddagar, just för att jag inte tycker alkohol och barn är en så bra matchning... En del kan inte förstå hur jag tänker - utan tycker att det är bra för barn att se den sidan med av verkligheten... Bara en som har alkholproblem säger så. Tro mig.



Well. I hope I see you på lördag ;) (Har förresten portat både barn och sambo från min adress då) Att bero på alkohol och barn alltså ;)

2009-04-22 @ 18:52:31
URL: http://www.prinsessbloggen.blogspot.com
Postat av: Angelica

Håller med fullt ut!

Dricka nån öl eller drink är helt ok men absolut inte så man blir stupfull!!

Fy fan så hemst för barnen att behöva möta en full, illaluktande, dryg människa som de säkert inte känner igen pga alkoholen!

De är ju knappt att en annan står ut bland såna...

2009-04-22 @ 22:29:45
URL: http://angelfromhell.blogg.se/
Postat av: Jenny

Håller helt och fullt med dig!!!!!

Kram

2009-04-23 @ 22:21:24
URL: http://williamebba.bloggagratis.se

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits