fisketur på sjön.

Jag tycker om att fiska, det är skönt och roligt på samma gång - underbart. Men jag förstår inte hur man gör för att undvika bottennapp? Det är inte roligt att alltid få upp alger. Man står där och känner hur det rycker i linan, en fisk!, en fisk!, tänker man men varje gång slutar det med besvikelse och man drar upp alger och annat skit. Som näckrosor. Näckrosorna ligger så pass i vägen att man inte kan stå på bryggan vid stugan och kasta. Bra anledning att få åka ut en bit med båten. Även fast inte jag fick någon fisk så fick ju farsan två. En abborre att spara och en att kasta tillbaka. Farmor, hon metade och fick en mört. Två abborrar tappade hon i. Det betyder att jag förlorade. Ska man räkna kvantitet istället för kvalitet så kan jag avlsöja, gott golk, att jag vann med hästlängder. Jag utklassade motståndarna, fullständigt knäckte dem. Jag är nog lite bäst ändå.

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits