uret närmar sej sjutton..

..och då ska jag vara på jobbet, alltid redo, som det så fint heter. Det jobbiga med det här roliga är väl att jag blir ifrån Vicce i tre hela nätter, inget jag ser fram emot direkt. Jag vill att han ska vara hemma om nätterna, men pengar är något jag måste ha och det känns förjävligt att man då måste välja bort att vara hemma med skrutt. Livet är bra märkligt ibland. "Barnen ska alltid komma i första hand" är det många som säger. Visst, så resonerar jag med men kan ju inte välja bort tak över huvudet och mat till en själv och barnen? Hur vrickat vore inte det? Allt kostar pengar idag. Tid kostar tamejfan pengar. Nej, jag vette fan, mer pengar åt alla! vore det enda rätta. Allt behöver inte vara så jävla dyrt, är det meningen att man ska behöva stå fundera på om man har råd med en extra femtioöring eller inte? Gaaah. Sådant här gör mej irriterad och förbannad. "Du får väl spara". Spara? Av vilka jävla pengar då? Suck. Om ni vill reta upp mej så är det bara att kläcka ur sej; det ska väl inte vara så svårt att spara en 200 i månaden?". Nej, sure. Men skulle jag göra det skulle pengarna vara slut samma dag som lönen kom, nu räcker de ju iaf en vecka.

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits