nån har tryckt på en knapp.

Nu mår han bättre, min prins. Knepigt, eller? Han var hängig i morse. Sen lekte vi lite på hans rum och sen spelade vi lite hockey. Det var nog hockeyn som saknades för efter den blev han så pigg så. Halv elva satt vi på Dsk's mottagning och väntade på vår tur. Vicce gapade stort till syster Margareta och fick ett bamsebokmärke och två klistermärken med sej hem. Lite obehagligt var det med en pinne i halsen (nähä?) men det gick bra. Och det visade ingenting. Skönt. Ändå nästan hoppades jag att han skulle få pencillin så att han får bli frisk. MEN. Självklart vill man klara sej utan det eftersom att det inte är något bra att ge i onödan. Och jag kan inte klara mej från att bli smittad från halsfluss två gånger på rad, det tror jag aldrig, så skönt att det var negativt. Jag är glad över att vi har denna syster jobba här ute, kanonbra människa. Härligt att det finns sådana, även om de jobbar inom vården, muha. Kanske inte ska skriva så, jag jobbar ju där själv. ...


...fick ett samtal idag också, från fröken aldén, och blev bjuden på tupperware-party på måndag. Niice. Det vill jag nog gå på för det är ett par muggar till Vicce som jag är ute efter som finns att köpa därifrån. Jag saknar henne, tycker inte om att hon har slutat jobba hos oss. Nåja, tur att hon har det bättre nu iaf! Finemang det.



Har varit hos farsan idag, på deras gård och spelat lite fotboll, lite badminton och kastat lite annan boll. Efter en halvtimme ville Viccevire åka hem. Det var för varmt helt enkelt, han lider och jag lider. Vill ju ha färg bara! Nog för att det syns att man varit ute men jag är fortfarande blek och jag tycker inte om att vara blek. Tycker inte det är fint. Har man sådan hy, att man inte får färg då gör det liksom inget eftersom att det då ser naturligt ut men jag har sådan hy att jag förut var brun året om. Efter en utlandsresa till Gran Canaria och en mindre fin bränna så har jag svårt att få färg, inte minst i ansiktet. Jag brände sönder mej totalt, första dagen på resan. Det blåste och vi låg å jäste = livsfarligt. Det ska man inte göra när det blåser eftersom att man då inte känner när det är nog. Blåsor i hela ansiktet, i knävecken, på bröstet, överarmarna och axlarna. Det var hemskt. Usch.


Nu kommer snart brorsan på besök. Ska slänga ihop lite kaffe här, tänkte jag.
Låt det smaka!

Så säger ni;
Postat av: annica

TJAAA! Läget?? Skönt att Vicce börjar piggna på sig lite! =) Häri metropolen sitter jag och henke och försöker lära mig att drick öl! haha!! Kommit på att spendrups gold inte är så beska! =) puss puss

Postat av: annica

hihi! Jasså så falvon är god?? Som du sa...får nog testa... =S Ja, Abbe tycker det är jättekul med Digge! Han behöver någon annan att kunna dela uppmärksamheten med - och han är så stolt! "min kompis Digimon! säger han och ögonen bara glänser! =) Och lyckligt nog fick vi tag på en bra kattunge som inte var inavel eller så, går på låda, äter allt, lagom gosig, lagom busig å sååå söt! =) tss* Ska ni göra idag då?? pÖSS

2007-06-09 @ 07:59:53
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10128

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits