stinget är tappat.

Det märks ganska väl va? Att jag är lost? Jag är helt slut, helt färdig. Vicce har varit sjuk sen i söndags då han fick första febertoppen, sen har det rullat på.. Har ringt sjukvårdsupplysningen fler gånger och till vårdcentralen en gång. På upplysningen sa dem första gången, när tempen låg på 40,2grader efter 40min med alvedon, att han iaf inte kommer att dö om det var jag trodde. Jaha? Ja det var ju precis det jag ringde för att fråga. Fast egentligen ville jag bara veta om jag fick ge honom mer alvedon eller vad jag annars skulle ta mej till. Det finns otrevliga människor och sen finns det otrevliga människor. Sjuksyster frågade inte ens hur länge han har haft feber eller om det var nåt annat fel på honom. Hon ställde diagnosen; virus, över telefonen. Bra gjort där. Såklart att det är virus, hur kunde lilla jag tro nåt annat? "Lägg en handduk med ljummet vatten på hans mage så ska du se att han mår bättre imorgon". Det var i tisdags. Idag är han fortfarande sjuk och idag ringde jag inte till Vårdcentralen, jag ringde  till dsk här på landet direkt. Då blir det iaf lite ordning och reda. Det enda jag vill ha är ett halsprov och ett stick i fingret. Vicce är dundertjock i halsen och det kan ju vara halsflussen som kommit tillbaka eftersom all penicillin inte gick i honom. Jag nästan hoppas att han får penicillin nu för det här fungerar inte, han har inte ätit något annat än glass de här dagarna och någon enstaka köttbit. Han har ont i halsen. Tänk om de hade frågat det på svu eller vårdcentralen. Men det såklart. Det kan man ju få av ett virus också och det är alltid ett virus. Iallafall de gångerna de inte vet vad det kan vara annars. .. Jag blir så irriterad nu när jag skriver det här. Hur kan man strunta i att kolla ett barn som haft feber i fem dagar, med tjock hals och utan ork? Han vilar mest hela tiden, orkar ingenting, blöder näsblod p.g.a. att han är  helt slut, äter inte, dricker knappt och, ja.. Han är sjuk. Tillräckligt sjuk för att bli undersökt.
Förbannat.

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits