men va fan.

Här vaknar jag och går upp med halvöppna ögon mot köket för att brottas med kaffebryggaren och vad får jag se?
Snön är borta! Jag kan inte tro att det är sant! Det har regnat, regnat och regnat. Jävla skitväder. Sådant här slask och skit vill jag inte ha. Förresten, regnat? Det regnar. Vad träligt och vad tråkigt.

Stämmer väderrapporterna, om snön som ska komma idag, så var väl det här väldigt onödigt. Det är nästan så jag känner av pollenallergin, så mycket känns det mer som vår än vintern. Eller är det kanske mitt grova bröd som gör mej snorig? Asch. Det går över inom kort.


Om 1 timme och 5 minuter startar min arbetsdag för idag, sen ska jag kämpa på till klockan ett och efter det ska jag försöka ta mej för att handla i någon stad i närheten. Har tre stycken att välja på och allt beror på vädret.
Vicce ska vara hos sin farsa idag igen, helt ruttet. Har inte ens hunnit träffa honom ett dygn men nåja, imorgon kommer han hem igen och då blir han hemma till tisdag åtminstone. Skönt!


Ett annat problem har jag. Och det är att jag inte får sova när Vicce sover hemma, det är skitjobbigt. Han måste börja sova i sin säng. Isch vad jag har slarvat med det som jag lovade mej själv att ta tag i. Imorgon blir det till att flytta in teven från mitt sovrum till hans, då kan han ligga där och titta på teve och förhoppningsvis somna. Problemet egentligen, det största, är att han är fruktansvärt mörkrädd - så när han vaknar på natten så kommer han att bli livrädd och klarvaken och därmed blir jag det också. Gah. Jobbigt men viktigt. Nu är det allvar, jag måste.

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits