uäck.

Hann knappt hem från dagis igår
innan Vicce blev magsjuk. Jag känner
mej helt färdig idag, tror att man
omedvetet spänner sej för att man själv
är livrädd för att bli smittad! ..

Det handlar om tur. Har jag klarat
mej nu har jag haft tur, det är det enda
det handlar om. Ja, okey.
Överkonsumtionen av handspriten
kan kanske också ha ett finger med
i spelet isf. Jag ska ju jobba imorgon
kväll! Kan inte bli sjuk, massor med
dollar som förloras och jag tappar en
rolig kväll med Erica... så, så ska det
inte bli :) ..

Det är så vackert ute idag, det är kallt,
himmelen lyser upp i ett rosa sken och
kylan har satt sej på husväggarna så
allt är vitt, vitt, vitt. Vackert. ..

Nåja;
god morgon!

Så säger ni;
Postat av: Blue

Handsprita ordentligt nu...



Kan ibland tänka tanken att borde inte dagis o såna platser med mycket barn på vara obligatoriskt med handsprit.



De behöver kanske inte överdriva handhavandet utav det men nån gång per dag vore kanske ingen dum idé.



Tror att de faktiskt gjort nån undersökning om just positiva effekter med handsprit på dagis.



Mindre smittor "what so ever" liksom.

Postat av: Tove

Hej! Jag har samma skräck. Var ute och gick med en kompis igår kväll och idag när jag frågade henne om hon ville gå ut och gå igen så var hon magsjuk! Då tänkte jag direkt att det är kört för mig med :( Jag som ska jobba 8-22 på nyårsdagen, kan inte missa de pluringarna... Så jag tog 13 vitpepparkorn! Sen vet man ju efter vår utbildning att det bästa sättet att slippa vks är tvål och vatten! Det är MYCKET bättre än handsprit vid just vks... Lycka till med att hålla dig frisk, jag håller tummar och tår för oss! Kram

2008-12-30 @ 19:06:31
Postat av: Anonym

Självklart kan man inte hoppa över tvål o vatten o tro bara på handsprit. Men faktum kvarstår att det är ett jäkla bra komplement.

2009-01-01 @ 15:27:47
Postat av: Blue

Sorry inte meningen att vara anonym

2009-01-01 @ 15:28:29
Postat av: Tove

VKS is hunting me... Idag på jobbet, eller ikväll, så skulle jag åka in till stan för att hämta en av våra ungdomar på tågstationen. När han sätter sig i bilen och jag frågar hur han haft det så svarar han att han haft det bra förutom att han varit sjuk. Jag trodde han menade den förkylningen som han dragits med ett tag, men då visade det sig att han var magsjuk och hade kräkts senast kl 10 imorse! Vks smittar upp till 72 timmar efter sista symtomet! Men det smittar aldrig före det bryter ut. Jag undrar om jag klarar mig denna gång med eller om vks är ute efter mig? Nu har jag iof ingen storhelg inbokad att gå miste om, men ändå :P

2009-01-01 @ 22:15:31

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits