på tal om julsånger.

Vicce sade till mej här om dagen;
"nu sjunger vi snögubben!"

Eh, snögubben? tänkte jag.
Jag kan ingen låt om någon snögubbe.

Vicce blev allmänt irriterad och sade;
"De sjunger att han skrattar och sen regnar det
och då smälter han!"

Jag googlade för att se om det kunde vara till hjälp.
Åh, tro fan. Jag hittade den!
Kunde dock inte melodin men morsan fanns till hands
och kunde sjunga låten med melodin och Vicce blev
nöjd och glad. Det var en bra men svår låt.

Snögubben


(mel: Det var så roligt...)

Det var så roligt jag måste skratta
det stod en snögubbe på vår gård.
Han hade knappar och morotsnäsa
och svarta hatten den var för stor.
Det börja töa, så allting smälte
först ramla knappen sen näsan av.
Sen blev han mindre och ännu mindre.
Sen var det ingen snögubbe kvar.


Så säger ni;
Postat av: mathilda

hej! kika gärna in på vår blogg. :)
vi startar den idag så du kan vara
med ändan från början! säg gärna vad du tycker!
ha det super.

Postat av: Angelica

Denna låt kör vi på mitt jobb så hade du frågat mig hade jag vetat direkt;)
Kram

2007-12-14 @ 16:38:14
URL: http://angelfromhell.blogg.se

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits