nybyggt hus.

Kom precis hem från en kompis som håller på att bygga ett nytt hus. Eller.. Håller på och håller, de är väl nästintill färdiga. Elektrikern var där idag och rörmokaren ska väl göra sitt, sen ska det in lite möbler också. En soffa eller två. Men fan vad fint de har det. Direkt när vi klev in där och stod mitt i vardagsrummet - på väggen har de en fototapet med en stor vit ros och latte-färgade väggar, spotlights i hela taket som skulle vara 28 stycken, stora fina fönster med underbar utsikt och mörkt fint trägolv - tänkte jag; så här vill jag ha det. Jag vill ha det så där.
De är jättefina ihop, har roligt, de bara är och älskar varandra. De bor perfekt och båda två vill ha det samma lika. De har varsitt liv men lever ändå så tätt tillsammans. Jag avundas dem. Varje gång jag träffar dem så bestämmer jag mej för att jag tänker vänta tills jag träffar den som gör att jag och Han får det som Dem.

Vanlig svensk avundsjuka? Ja, kanske?

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits