sötare än socker!..

Ibland känner jag mej så, men idag känner jag mej uuuurk. Det började med att jag vaknade halv två inatt av okänd anledning, var upp och kissade i förebyggande syfte och gick och lade mej igen. Antar att jag somnade ganska hyffsat snabbt, såg att jag hade fått 3 mess som jag försökte läsa men ögonen gick i kors. Efter fem timmar skön sömn börjar det...

Vicce: Mamma, jag vill gå upp.
Jag: Gå upp själv då, sätt på en film
Vicce: Men, jag vill inte gå upp själv, du måste gå upp mamma, du måste det.
Jag: Lägg dej ner å sov, tänker inte gå upp nu.
Vicce: Då ska jag ligga på din kudde mamma, jag måste det.
Jag: Gaah. Mycket måste så här på morgonen tycker jag, lägg dej ner bara.
Vicce: Du får inte vara arg på mej mamma, jag måste gå upp.
Jag: Vicce, jag är inte arg men nu lägger du dej ner å sover!

Vicce lägger sej ner på min kudde. Tystnad. Jag somnar om. Iaf en liten stund.


Vicce
: MAMMA, vakna! Jag måste gå upp, vill inte gå upp själv!

Jag tittar på klockan, kvart i sju... vänder mej om och somnar igen, utan att säga något.


Vicce: Mamma, mamma, mamma, vakna mamma!
Jag: Vicce!! För tusan! Sov!
Vicce: Då måste jag ha ditt täcke, mamma.
Jag: Du, du orkar knappt hålla upp ögonen och ändå ska du gå upp? Lägg dej ner och sov istället så att du är pigg imorgon när vi ska leka med Olle och allt.

Vicce får stora ögon, jag kommer på att jag inte har berättat att vi ska åka till Olle.


Vicce: Jag ska inte leka med Olle, jag måste inte det.
Jag: Jo, det måste du. Och du tycker det är roligt.
Vicce: Tyst mamma, jag vill sova nu - jag måste det, på din kudde.

Så säger ni;
Postat av: Angelica

Ha ha!! Vilken sköning till son du har!!=) Klockren...=)

2007-07-15 @ 12:38:39
Postat av: Fröken Roos ~

Angelica: haha, ja ibland undrar man vem som har överläget ;)


Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits