okey. jag är på g.

Letar listor nu. Älskar listor. Så jag snor några och sen slänger jag in dem här.
Sketaskoj.

Vet inte varför det står på engelska, men jag hoppas ni förstår ändå. Orkar inte ändra men jag svarar på svenska.

1. Grab the book nearest to you, turn to page 18, and find line 4.
"Fredrik kommer inte med en liten plastlåda. I den har han olika provrör och burkar. Kråke tittar nyfiket i lådan"

2.
Stretch your left arm out as far as you can.
Sagt och gjort.

3. What is the last thing that you watched on TV?
Jag tittar nu, på Kevin Hill. Varför? För att jag har kanal5 på.

4. Without looking, guess what time it is.
15.24.


5. Now look at the clock. What's the actual time?
15.24. Prick. TJOHOO! (fan vad bra jag  var då)

6. With the exception of the computer, what can you hear?
Teven som står på, annars hör jag ingenting.

7. When did you last step outside? What were you doing?
Idag, för en å en halv timme sen. Då åkte jag till vår Livs. Handlade pulvermos och en tidning eller tre :P

8. Before you started this survey, what did you look at?
Min blogg!

9. What are you wearing?
Svart linne, turkost linne, svarta puma-shorts. Svart BH och svarta trosor. En silverring på fingret och 5 stycken örhängen. Fattas två.

10. Did you dream last night?
Massor. Jag är trött på de här drömmarna nu. Men jag drömmer om den här människan så gott som varje natt och jag vet inte vad det betyder? Att jag tänker på honom dag som natt, kanske? Ups.

11. When did you last laugh?
På jobbet, för de är så roliga :) Jag slutade halv ett, idag. Nej nu ljög jag. När jag skulle betala idag på vår lilla affär så gav jag jämna pengar och sade till kassörskan; idag lyckades jag ju iaf ge dej pengar som täcker kostnaden. Då svarade hon; Ja, det kanske blir folk av dej en vacker dag å". Haha. Häftig fröken det där. (jag handlade för hundrasex kronor här om dagen men sträckte fram en hundring och fattade inte varför hon tyckte hon skulle ha sex kronor när jag redan sagt att jag inte har några småmynt, haha.)

12. What is on the walls in the room you are in?
Två lampor, ett stort kort på Vicce och ett litet. Ett på Robin, ett på Fredrik å ett på Dennis. En som jag själv målat och en som jag fått av syrran. En dart tavla och två andra småtavlor + en vas med torkade rosor.

13. Seen anything weird lately?
Ja. Jag var med om något konstigt hos mamma här om dagen. Det var sent på kvällen och rätt som det var så hoppade hennes skrivare igång och skrev ut femton papper. Mamma drog ner rullgardinerna i hennes sovrum efter min vilja eftersom jag låg på soffan och såg rakt ut genom de mörka fönstrena. Spooky. Teven började efter en stund hoppa mellan widescreen och vanligt läge? Helskumt. Av någon anledning kikade jag in mot mammas sovrum en kvart efter rullgardinsneddragningen och ser att ena rullgardinen är uppe. Hjälp. Hur allt detta gick till? Det vet vi inte. .. Till saken hör att hennes moraklocka alltid stannar på kvart i elva och det smäller alltid på trappen strax innan någon kommer hem. Det lugnar mamma, för hon är alltid orolig om robin eller fredrik är sena hem från skolan. Jag brukar säga till min kära mor; det är mormor som är här". För jag tror att det är så.

14. What do you think of this quiz?
Inget speciellt. Varken skoj eller trist.

15. What is the last film you saw?
Djävulen bär Prada är den sista film jag såg som jag minns namnet på :P 

16. If you became a multi-millionaire over night, wthat would you buy?
En bil. Ett köksbord. Och en 4hjuling tíll Vicce. Ett hus. Med vita knutar. Såklart!

17. Tell me something about you that I don't know.
Vet inte om du inte vet det, men visst har jag svarat på den här listan förut, fast på svenska?

18. If you could change one thing about the world, regardless of guilt or politics?
Ich habe keine ahnung.

19. Do you like to dance?
Den händer att jag skakar rumpa på ett dansgolv nära dej.

20. George Bush?
Brad Pitt?

21. Imagine your first child is a girl, what do you call her?
Adina. Efter min gammelfarmor från Finland.

22. Imagine your first child is a boy, what do you call him?
Vicce.

23. Would you ever consider living abroad?
Ja.

24. What do you want God to say to you, when you reach the pearly gates?
"Där ser du att du hade fel. Jag finns visst. Men välkommen in."

25. 4 people who must also do this meme in THEIR journal:
De fyra som känner att de orkar.

Så säger ni;
Postat av: Mmmmmmm

Det var verkligen skumt...
men det är nog så.... jag tror på att vi inte är ensamma här... jag tror att mina oldfolks är här och kollar till mig

2007-06-17 @ 20:25:09

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits