recept. jag bjuder.

Tänkte på mina kladdmuffins. Ni kanske vill låna receptet? Det har jag fått av en supertrevlig jänta :P Haha det var roligt, att skriva jänta. Men hon är så rolig att ni skulle bara träffa henne. Tur att hon finns också förresten för igår fick jag låna blöjor eftersom att korvens här hemma var alldeles slut :O Tvärtomt. Bra planering, tjejen. Noot :P...

Btw, när jag köpte snus på affären sist så fick jag visa leg. Asg. Jag tackade och bockade för det. Fortsätt fråga om leg, kassörskor! Det glädjer :D ...

Min pappa, hans fru och min söta lillebror ser ut som pepparkakor. De har varit på en skidsemester som jag skulle ha varit med på. Alltså.. om jag hade varit med nu så hade jag också sett ut som en pepparkaka men när man väljer att stanna hemma och jobba istället så slutar det med att man ser ut som ett spöke. Spöke - pepparkaka. Pepparkaka - spöke. *gråter* Jag vill vara pepparkaka!


100g smör
2 ägg
2½ dl socker
1½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
Smält smör och låt svalna. Vispa ägg och socker poröst.
Tillsätt övriga ingredienser. Fördela i pappersformar, fyll max 3/4.
Grädda mitt i ugn 200 grader ca 10 minuter. Blir ca 15 stycken.

Ring när du sätter in dem i ugnen så kommer jag å fikar!

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits