i tidernas begynnelse.

Adam och Eva hade just flyttat in i paradiset och Gud tittade ned för att se hur dom hade det.
Han hittade Eva sittande under ett träd med tårar i ögonen.
Gud frågade varför hon grät.
-Adam tycker inte om mig för jag har inget hål, snyftade Eva.
- Det kan vi ordna, sade Gud.
-Gå och lägg dig på rygg på det högsta berget i kväll, så skall jag ta hand om det.
På kvällen klättrade Eva upp på det högsta berget och lade sig.
Och när hon somnat kom det en hackspett och hackade ett hål mellan hennes ben.
Där är vetenskapsmännen överens om varför hackspetten är röd på hjässan.

När Gud tittade ned nästa dag för att se hur det hade gått, hittade han Eva
under ett annat träd, fortfarande gråtande.
-Varför gråter du nu då? Du har ju fått ett hål, sa Gud.
-Adam tycker fortfarande inte om mig, för jag har inget hår runt hålet, svarade Eva.
-Det kan vi ordna, sa Gud. Gå och lägg dig på rygg i skogen i kväll, så skall jag ta hand om det.
Så den kvällen gick Eva och lade sig i skogen, och när hon hade somnat kom
en apa och gned sin bak mot hennes hål, så håret fastnade där.
Där är vetenskapsmännen överens om att det är därför apan inte har något hår på arslet.

När Gud nästa dag tittade ned för att se om Eva var nöjd, fann han att hon
fortfarande satt och grät och frågade därför:
-Vad är det som är fel nu då? Du har ju fått både hål och hår.
-Adam tycker fortfarande inte om mig, för det är inte kladdigt i hålet, svarade Eva.
-Jaha, sa Gud. Då får jag väl fixa det också. Om du går och lägger dig vid floden
i kväll så skall det vara ordnat i morgon.
Så på kvällen gick Eva och lade sig på flodstranden, och när hon hade somnat
kom en fisk och hoppade upp och kladdade ner hennes hål.
Men där går vetenskapsmännens åsikter isär,
om det är fittan som luktar fisk,
eller fisken som luktar fitta....

Så säger ni;
Postat av: Angelica

Ha ha ha klockrent!!!!!

2007-05-21 @ 23:22:47
Postat av: Blue

Haha har hört den förut men den är fortfarande klockren...


Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits