mirror, mirror on the wall.

Jag tycker inte om speglar.
De jagar mej. Vart jag mej än vänder så speglas jag i nånting. Räcker det inte med att jag har speglar på två väggar hemma? Nej, då. Var med pappas fru in i en glasögonbutik idag, det var speglar precis överallt. Jag duckade, småsprang, tittade upp i taket. Jag gjorde allt för att försöka att inte se mej i en spegel. Ni vet hur det, en liten affär, full med lampor som till med gett kvav värme och speglar på det. Tror ni att självförtroendet ökat när man väl gått ut därifrån? Tror ni att det gick att undvika de där plitorna som lös upp likt neon i ansiktet p.g.a. alla lampor? Jag gillar inte speglar. Och jag gillar inte starka lampor. Jag vill ha mysbelysning dygnet runt, överallt. Kan jag få det, tack. Porrbelysning all over the place, det vore nåt det. Undrar om det är svårt att införa.

http://www.easygraffititext.com - graffiti text

Eller hur var det nu igen?
Ser mej själv lika hög som ett sandkorn, står där nere och ropar;
Hallååå, hääär ääär jag" och viftar med armarna. Ingen ser, ingen hör.
Men vet ni vad? Jag mår riktigt jäkla bra ändå. Det var väl skitsamma med en plita eller två.
Hur mycket jag än vill, så tänker jag inte stämma den här glasögonbutiken som fick mej att inse att jag måste besöka ett solarium inom närmaste tid, vem vet. Nästa gång jag går in där kanske jag till och med tackar dem för att de fick mej att öppna upp mina ögon. Och då har de ju bara gjort sitt jobb. Tur att någon gör det.

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits