känner du din dialekt?

Du fick 2 av 7 möjliga

Inte så bra. Du måste nog plugga lite innan du gör testet en gång till.
50 personer har gjort testet.


Hmm, jag är från Västmanland så vitt jag vet och jag var inte
säker på en enda fråga, har överhuvudtaget aldrig hört uttrycken.
Inte något av dem. Eller jo, jag var säker på en fråga och det var vem
av tre kändisar som pratar Västmanländska.


Kanske pratar vi inte Västmanländska här ute på landet?

Gör testet här.

Så säger ni;
Postat av: annica

haha, jag fick 4 av 7, men det var ren chansining!! har inte hört ngt av orden typ!!!

2007-11-10 @ 16:10:25
Postat av: Malinka malinka malinka min vän....

Och jag tyckte mig vara helsäker på åtminstone fyra av uttrycken men närå... tydligen hade jag bara tre rätt... hmf, och inte fick man veta facit enligt expressen heller.

2007-11-11 @ 00:03:04
Postat av: Stina

TJOOOOHOOOO!!!! Hahahaha! Med tanke på att man är född och till viss del uppväxt i Sthlm så tror jag att jag kan konvertera helt till Västmanlänning nu!!! 6 av 7 rätt!!! hahahaha! Lite mallig man blev nu då :)

Postat av: Christopher

Är född och uppvuxen i Västerås men har aldrig ens hört talas om ett enda av de där uttrycken.

2007-11-12 @ 15:37:05
Postat av: Fröken Roos ~

Haha, Stina! Det var fan då att du alltid ska vara bäst! Inte bra, inte bra! (för mej)

2007-11-12 @ 16:31:55
URL: http://msroos.blogg.se

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits