my toyota is (not) fantastic..

Alltså. Den här bilen.
I varenda kurva idag slutade han ge gas. Jag vet inte vad som är fel på den och det verkar ingen annan veta heller för den delen. Den fuckar ur titt som tätt och idag, sista kurvan innan Salbohed så ville han inte alls. Han lade inte av, men gasen fungerade inte hur jag än gjorde och bakom mej låg en gubbe, dock utan hatt, och svor. Man kunde riktigt se hur han uttalade den ena svordomen efter den andra. Skakade på huvudet och hade sej och låg alldeles in i arslet på mej, hade jag bromsat då hade jag haft honom i baksätet resten av färden. Det ville jag inte. Han ville inte heller köra om, trots den långa raksträckan och jag förstår inte varför. Väl inne i Salbohed city och när vi rundar den första kurvan där så står 61an still vid busshållsplatsen, jag bromsar.. Det gör han bakom också men lite senare än mej och får lov att slänga bilen åt sidan för att inte ta mej på rumpan. Usch! Gubbj*vlar. Får man säga så? ... Framme vid korsningen lägger alltid bilen av, motorstopp. Gubben svär ännu mer och börjar nu hytta med armen. Okey. Snart framme vid dagis, bara att hålla ut, tänkte jag. Jag blinkar långt innan dagis för att gubbfan ska uppfatta det men sitter även då i sin egna värld och svär lite till och slänger i blinkersen och kör om mej, precis när jag svänger. Grattis. Där slapp vi varandra.


Varför?
Vad höll han på med?
Jag retade uppenbarligen, med denna bil, upp honom.
Men jag kan för fasiken inte rå för att den är paj!

Varenda gång det händer att folk blir uppretade på grund av detta,
de slänger sej på tutan eller liknande så har man lust att gå ur och berätta
hela historien om att det är bilen och inte mej det är fel på.

För det är det de tror.
De tror att jag fick mitt körkort i det sista inhandlade cornflakes-paketet.

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits