ser du en älg genom fönstret?

American History X.  - den är bra.
Ser på den filmen just nu med Robin, Fredrik & morsan.
Edward Norton är sjukt bra. Faktiskt i alla filmer han är med i.


Samtidigt springer Vicce omkring och skjuter låtsats-älgar
med låtsats-pistoler genom fönstret. ...
... är inte så mkt för detta med skjuta-lekar men vad gör man?
Barn är väl barn och pojkar är väl pojkar? Right?

Låter ni era barn leka sådant?

Så säger ni;
Postat av: Blue

Alltså så länge man inte skjuter mot människor eller djuren runt ikring. OM man har husdjur o så menar jag.



O vattenpistoler eller snarare värsta kanonerna är ju kul även för en annan....



Av nån anledning verkar de flesta killar liksom vara födda med viss form av "macho"lekar i sig. Men som förälder kan man ju styra det att det är okej att skjuta låtsasälgar o låtsasrådjur....



Tänk på att de ändå utvecklar sin fantasi genom att leka låtsaslekar...



Kan egentligen inte stå med pekpinnar för min Lilleman äger ju t o m leksaksvapen även om jag i början helst hade sett att han INTE gjort det.



Men när omgivningen tänker annorlunda så får de ibland såna ändå.... då får man styra upp o säga att det är älgarna som ska skjutas, även med värsta krigsvapnet liksom...



ALDRIG SIKTA MOT MÄNNISKOR är min devis... kort o gott. Efter ett låååångt inlägg sammanfattar jag det med dessa fyra ord... hahaha

Postat av: Fröken Roos ~

Jo, Vicce får heller aldrig sikta mot människor eller levande djur. Man måste ju, som du skriver, försöka ha en gräns.



Jag har ännu inte köpt några pistoler förutom sådana som fordrar vatten :) Däremot äger han svärd och en Bysse :)



Men har man lego kan man ju bygga sej en pistol har vi visst kommit på, så det är det han gör den lilla skrotnissen :) Jo, han får väl fortsätta att skjuta kajor och låtsats-älgar man aldrig något annat.

Bara för att världen har blivit som den är idag ska man behöva tänka på sådant här? Förut var det ju inte så...

2008-08-05 @ 07:10:30
URL: http://msroos.blogg.se/

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits