utmaning.

Jag har blivit utmanad av Angelica,
hon verkar vara lite intresserad av min bokvana, tror jag närmare bestämt ;)


Vilken bok läste du senast?
- Håller på och läser Är det någon där? av Marian Keyes just nu.

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
- Kvinnliga. Marklund och Ingemarsson.

När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar o.s.v.?
- Beror ju faktiskt helt på hur bra boken är, är den skitkass längtar jag efter att den ska ta slut. Är den skitbra så vill jag inte att sidorna ska minska nånting...

Hur väljer du vilka böcker du vill läsa?
- Det räcker bra att det står Kajsa Ingemarsson på dem så vill jag läsa dem :)

När blir en bok för lång?
- När den är sketatråkig!

Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
- Ja!

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig/vilken bok lämnade du senast?
- Ja, det kan jag. Kommer jag aldrig in i boken så skiter jag i den. Senaste boken
var Mig äger ingen. Alla säger den är skitbra men jag hade svårt för den.

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du oftast?
- Kärlek och intriger är ju alltid roligt ;)

Rekommendera 5 författare:
1. Kajsa Ingemarsson
2. Marian Keyes
3. Astrid Lindgren
4. Jonas Gardell
5. Ehh.. uuh. Jo! Lasse Anrell! 
(smyger in en till... Lisa Marklund!)


Nu utmanar jag Annica, Blue, Emelie och Stina (stina, släng upp din adress till mej,
har inte den kvar efter omformateringen av min hd....)

Så säger ni;

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits