guld vs. silver.

Jag tycker bäst om silver,
men i JVM ville jag se ett svenskt guld.
Det gick inte hem, Kanada vann.

Tidningarna har redan börjat skriva
att det var en målvakts-tabbe, sådant
gör mej irriterad. Vart var backarna då?
Och kedjan? De har gubbar att hålla,
gubbar som inte får komma in på mål.
Målvakten ska rädda pucken. Det är ett lag.
Ett lagspel. Alla kan ha oflyt. Man kan inte skylla
på en spelare. ...... Eller? Tycker jag fel?

....

Tänk ändå, ett silver till lilla Sverige. I VM.
Det är sjukt bra, riktigt bra. Det är jävligt bra.
De hade inte förlorat över Kanada efter ordinarie
matchtid. Det är stort,

det är underbart att känna att man är stolt.

....

Jag tror närmare bestämt att hockey är en
stor del av mitt liv. And I Love it.

Så säger ni;
Postat av: Morran

Håller med! Att lasta en spelare för det där känns meningslöst. Det är bara så jävla förjävligt, att förlora. Man behöver inte utse någon syndabock. Tredje perioden var otrolig och småkronorna var verkligen värda detta guldet.

Postat av: Nilla

Håller med föregående talare..Jag har suttit bänkad i alla matcher tycker att killarna har varit jätteduktiga...okey nerver i denna match men canada fick in tur mål.....svenskarna var helt klart vinnare trots förlust..

2008-01-05 @ 23:32:45
URL: http://fnilla.blogg.se

Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits