däppt.

Jag går mot en förkylning.
Känns som om jag inte riktigt
har tid med att bli sjuk just nu,
känns som om jag inte riktigt
vill bli sjuk just nu! ..

Så jag hoppas att det är så här
det kommer att vara, utan feber.
Då pallar jag! Även fast huvudet är tungt.

...

Vicce är förkyld.

...

Vicce spelar hockey. Med puck. Inne.
Jag vet. Det är dumt. Det blir märken. Svarta.
"Mamma, jag lovar att göra försiktigt!"
PANG! i väggen, PANG! på bordet, PANG! rakt i granen.
"Skulle du inte göra försiktigt?" undrar jag.
"Jag gör försiktigt, skjuter inte slagskott som Anton,
gör bara så här (och visar en dragare)" säger Vicce.
"Men det blir ju hårt ändå...." försöker jag.
"Mamma, jag är ju rätt liten, kan inte skjuta lika
hårt som Fredrik" kontrar han.
PANG! i golvet. "Vad gör du??" hojtar jag.
"Haha mamma, jag ramlade, det blev slagsmål och
killen slog mej så jag ramlade och tappade hjälmen.
Så här (visar) och bara poff, haha, typ"
"Men nu är det paus. Man måste vila också". 


Precis! :)
Hon bakom tangenterna är rätt
nöjd med att svaret på frågan
"Vad vill du bli när du blir stor?"
till hennes son är
"Hockeyproffs!"


(notering; han har lagt undan pucken nu
för att istället spela med boll efter pausen,
lite ordning är det! ;) .. )


Så säger ni;
Postat av: mormor

heja victor!du är rolig du.tokvictor :)


Kommentar ~

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits